Inget surfande för eleverna på två veckor
Kommunens skoldatanät ligger nere. – Risken finns att det kommer att vara så under cirka 14 dagar, säger Todde Lindell, IT-tekniker på Centrum- och Västraområdet. Det är viruset Lovsan/Blaster som tagit sig in i systemet. Troligen har detta kunnat ske därför att någon kopplat upp sig med en ”smittad” bärbardator på någon av skolorna och […]














































