Landskronaelever på digital miljökonferens

På måndag startar miljökonferensen CEI 2021 där över 400 deltagare från mer än 20 länder kommer att delta via Zoom  och där 7 elever från Öresundsgymnasiet är med. Temat är Hållbara samhällen och det är Irland som står som värdland. Det är två olika elevgrupper som kommer att vara med från Sverige: Anel Spahic, Lefee […]

Gymnasieelever förbereder inför stor miljökonferens

– I helgen var några elever och jag med om något häftigt, säger NO-läraren Karin Warlin på Öresundsgymnasiet och berättar om en digital förkonferens införs sommarens stora internationella miljökonferens CEI2021. I lördags deltog Karin Warlin tillsammans med eleverna Anel Spahic, Lefee Al-Khdedah, båda från klass NA19  och Lina Ahmad NA18 från Öresundsgymnasiet i ett  Zoom-möte […]