PLANKET - Inlägget på denna sida är insändare och åsikterna är skribentens egna

LOAB och extremvärmen

Vad gör Landskrona stad och LOAB för de äldre när det kommer bli extremt varmt med start i helgen?

Nyhetsrapporteringen visar att vi står inför den varmaste sommaren på 125 år.

Det väcker en viktig fråga: vilken beredskap har Landskrona stad och LOAB för att skydda äldre och vårdtagare under extrema temperaturer?

Vid värmeböljor ökar risken för allvarlig sjukdom, uttorkning och i värsta fall dödsfall. Därför borde det vara självklart med tydlig information i god tid, både till personal och anhöriga, samt konkreta åtgärder i verksamheterna. Vilket än så länge inte verkar ha skett.

Vilka planer finns för att säkerställa tillgång till svalka, vätska och extra tillsyn i sommarens värme?

Har man säkrat tillgång till fläktar, kylutrustning och andra förebyggande insatser där det behövs?

Det handlar inte om politik, utan om grundläggande trygghet för de mest utsatta i samhället.
Varför har man inte informerat vårdtagarna och deras anhöriga om situationen?

Poul W Lorenzen / Landskronabo med omtanke, ej politisk tillhörighet

Planket på Landskrona Direkt

Observera att på Planket lägger vi endast ut underskrivna texter.
Mejla din insändare till adressen: info(at)landskronadirekt.com och uppger "Planket" i ämnesraden. Bifoga telefonnummer (publiceras ej).