Vad gör Landskrona stad och LOAB för de äldre när det kommer bli extremt varmt med start i helgen?
Nyhetsrapporteringen visar att vi står inför den varmaste sommaren på 125 år.
Det väcker en viktig fråga: vilken beredskap har Landskrona stad och LOAB för att skydda äldre och vårdtagare under extrema temperaturer?
Vid värmeböljor ökar risken för allvarlig sjukdom, uttorkning och i värsta fall dödsfall. Därför borde det vara självklart med tydlig information i god tid, både till personal och anhöriga, samt konkreta åtgärder i verksamheterna. Vilket än så länge inte verkar ha skett.
Vilka planer finns för att säkerställa tillgång till svalka, vätska och extra tillsyn i sommarens värme?
Har man säkrat tillgång till fläktar, kylutrustning och andra förebyggande insatser där det behövs?
Det handlar inte om politik, utan om grundläggande trygghet för de mest utsatta i samhället.
Varför har man inte informerat vårdtagarna och deras anhöriga om situationen?
Poul W Lorenzen / Landskronabo med omtanke, ej politisk tillhörighet














































