PLANKET - Inlägget på denna sida är insändare och åsikterna är skribentens egna

Klargörande från LOAB om hur man agerar i värmen

Svar till Poul W Lorenzen och hans insändare; LOAB och extremvärmen.

Vi följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten har tagit fram gällande värmeböljor. Vi har beredskap för både våra kunder och våra medarbetare och påbörjade informationen redan i början av veckan när väderprognosen visade att helgen skulle bli varm.

Samtliga våra boenden är utrustade med AC, och vid behov kompletterar vi med fläktar. På våra boenden finns också glassmaskiner, så att de boende kan erbjudas svalkande glass under varma dagar.

Det finns rutin sedan tidigare, så den skickades ut till samtliga boende i början på sommaren. I onsdags, den 24/6, har samtliga verksamhetschefer och ersättare fått en extra påminnelse om värmebölja och dokument skickades ut med vad man ska tänka på samt länkar till Folkhälsomyndigheten.

Folkhälsomyndigheten har lättförståeliga rekommendationer och och vänder sig till olika mottagare, ex chef, medarbetare, kund, anhöriga.

Vi uppmuntrar alla våra kunder att hålla bostaden så sval som möjligt, dricka rikligt med vätska och följa de råd som ges för att minska risken för besvär vid höga temperaturer.

Josef Alsuhairi
Verksamhetschef Hemtjänst
Bolagsledningen

Planket på Landskrona Direkt

Observera att på Planket lägger vi endast ut underskrivna texter.
Mejla din insändare till adressen: info(at)landskronadirekt.com och uppger "Planket" i ämnesraden. Bifoga telefonnummer (publiceras ej).