Svar till Poul W Lorenzen och hans insändare; LOAB och extremvärmen.
Vi följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten har tagit fram gällande värmeböljor. Vi har beredskap för både våra kunder och våra medarbetare och påbörjade informationen redan i början av veckan när väderprognosen visade att helgen skulle bli varm.
Samtliga våra boenden är utrustade med AC, och vid behov kompletterar vi med fläktar. På våra boenden finns också glassmaskiner, så att de boende kan erbjudas svalkande glass under varma dagar.
Folkhälsomyndigheten har lättförståeliga rekommendationer och och vänder sig till olika mottagare, ex chef, medarbetare, kund, anhöriga.
Vi uppmuntrar alla våra kunder att hålla bostaden så sval som möjligt, dricka rikligt med vätska och följa de råd som ges för att minska risken för besvär vid höga temperaturer.














































