Utbildningschefen svarar på debattartikel om Alléskolans flytt till Seminarieskolan
LÅNGLÄSNING. Lärare, EHT-personal och specialpedagoger vid Alléskolan riktade på elevernas vägnar, skarp kritik mot att utbildningsförvaltningen föreslår nämnden att de elever som skulle gå i klasserna 4 till 6 med start till hösten ska flyttas till Seminarieskolan. De skriver att de hellre ser en tvåparallellig F-6 skola än en treparallellig F-3 skola. Utbildningschef, Lena Hjelmström har en annan syn på frågan.























































