Nu rivs stugorna på S:t Olovs Vång

KOLONIER. Nu har rivningen av kolonierna i gång 11 till 13 på S:t Olovs vång påbörjats. Och fort kommer det att gå. Den 17 juni ska alla stugor vara jämnade med marken.

Axeltoftas öde avgörs på onsdag

AXELTOFTA. UPPDATERAD 240613 kl 12.11. Många av koloniägarna i Axeltofta har gripit efter halmstrån och hoppats på underverk gällande områdets existens. Några halmstrån lär dock inte hjälpa och underverk lär inte ske. På fredag är ett extra möte med kommunstyrelsen inplanerat och på detta kommer med all sannolikhet beslut att tas att föreslå kommunfullmäktigemötet den 19 juni att avgöra frågan en gång för alla, det vill säga att Axeltofta koloniområde ska rivas.

Före detta bageri rivs

Fastigheten i hörnet av Rönnebergsgatan och Vintergatan, som tidigare inhyste Lindells Bageri, är snart ett minne blott. Om detta vittnar grävskopan på tomten som redan påbörjat rivningen.