För en knapp månad sedan skrev Landskrona Direkt om att HSB och Midroc hade planer på att bygga på den tomt som det före detta Kumlahuset låg på. Ett förslag till markreservationsavtal har nu tagits fram med bolaget Holding i Västerparken AB, vilket ägs gemensamt av Midroc och HSB, och detta har godkänts av en enig kommunstyrelse. Nu återstår bara ett beslut i kommunfullmäktige för att affären ska vara i hamn.
Vid 2-tiden på torsdagskvällen inträffade en singelolycka på Norra infartsgatan. En personbil körde in i mittrefugen vid övergångsstället mitt på gatan och mejar ner ett trafikljus och en stolpe. Turligt nog kom ingen till skada vare sig vid övergångsstället eller föraren som verkat ha klarat sig utan skador. Olyckan inträffade bara hundra meter från onsdagsnattens […]
Av en ren tillfällighet kom en polisbil körande på Norra Infartsgatan vid 23.35 på onsdagskvällen och upptäckte då en trafikolycka som inträffat vid Hvilan någon minut tidigare. I bilen befann sig en skadad passagerare men den som kört bilen hade lämnat platsen. Polisen sökte bland annat med hund i området men någon förare lyckas man […]