Kommunen pudlar om bänkarna

PUDEL. Tisdagens artikel på Landskrona Direkt gällande att bänkar och annan utsmyckning på trottoarerna i kvarteren runt Kvarntorget skulle tas bort, tog rejäl fart. Och nu pudlar kommunen. Ragne Navare och hans hustru Ingalill kan, tillsammans med sina grannar, lugnt sitta kvar och njuta på sina bänkar.

Bänkar och blommor på Plorren ska bort

ORDNINGSLAGEN. Det kokar bland de boende runt Kvarntorget, i folkmun kallat Plorren. Anledningen är att de som har bänkar och blomkrukor som dekoration utanför sina hus i de pittoreska kvarteren nu fått besked från Landskrona stad att bänkar och annat inte får stå på trottoarerna. De som bor, exempelvis på Nedre Gatan i Borstahusen har dock inte fått några förmaningar att ta in sina bänkar trots att det är förbjudet.