50 år sedan studenten
Det kom en hälsning till årets studenter i Landskrona från de som tog studenten för 50 år sedan! – Det var 146 studenter som sprang ut från Dammhagskolans port den 11, 12 och 13 maj 1967, meddelar Birgitta Nilsson (Kroon) och bifogar bilden ovan. Rektor då var Arne Bengtson. Studentbalen hölls efter studentdagen på Pingstdagen, enligt […]














































