Skånetrafiken tar över Köpenhamnstrafiken
På söndag, den 11 december 2022, tar Skånetrafiken över tågtrafiken till och från Köpenhamn. Ansvaret för sträckan Malmö-Köpenhamn H/Österport delas idag mellan Skånetrafiken och danska DSB. Övertagandet tillåter Skånetrafiken att driva Öresundstågstrafiken som en sammanhållen verksamhet, med endast en trafikoperatör i stället för två.























































