Som traditionen bjuder arrangerades demonstration av Socialdemokraterna i Landskrona på måndagen. Cirka 100 vandrade genom staden med flaggor och plakat. Ungefär samtidigt demonstrerades det även vid Venterminalen. Det var drygt 30 venbor som högljutt ventilerade sitt missnöje över de höjda taxorna på båten till ön.
Det var i den norrgående riktningen på motorvägen strax innan avfarten till norra Landskrona som personbilen i hög hastighet körde av vägen och voltade vid 22.30-tiden. Räddningstjänst, ambulans och polis var snabbt på plats och kunde föra de tre männen i bilen till lasarettet i Helsingborg. Två av de tre männen är i 20-årsåldern och […]
Lisa Flinth (L) och Jonas Esbjörnsson (S) har genom åren haft sina duster i kommunfullmäktige i Landskrona rådhus. Sedan nyår debatterar de båda även med varandra i rådhuset i Kristianstad i frågor som rör primärvården i Skåne. I veckan handlade det om den segdragna frågan om en vårdcentralsfilial i Norrestad samt hur verksamheten ska klara nämndens stora underskott.
Dregen ser fram emot utställningen.– Det har ju blivit en tradition att ställa ut i Landskrona. Jag tycker det är en fin stad, säger musikern och konstnären.– Dessutom känner jag killarna på galleriet väl. Det har klickat jävligt bra. Han lovar att det blir en hel del nyheter på Galleri Gamla Staden den 19 maj.– […]