LÅNGLÄSNING. Landskrona stad har med jämna mellanrum sagt att de ska ta i med hårdhandskarna mot de som bor i sina kolonistugor året runt. Och nu är ett sådant fall ett faktum. Alexandra och Magnus Nilsson, vilka hävdar att de inte bor i sin stuga på Kopparhögarna året runt, får inte förlängt sitt arrende och måste därmed lämna sin kolonilott i mars 2024. Faktum är att de inte ens får sälja sin stuga.
Reglerna för klädbytena är tydliga.– Du lämnar in maximalt tio hela och rena plagg mellan klockan 11.00 och 11.30. När det är dags för byte klockan 12.00 till 12.45 så får du välja motsvarande antal som du lämnat in, förklarar Kresimir Andelic, verksamhetsutvecklare på ABF. – Vi tar ej emot underkläder och oavsett hur många […]
– Tävlingarna gick jättebra. Banan höll väldigt bra. Stor eloge till bangruppen som hade gjort ett extremt bra jobb med den, berömmer Anders Hansson från LMK. Motorcyklarna ljöd över nejderna. Solen gassade. Lördagen bjöd på riktig folkfest i runt Saxtorpsbanan.– Under lördagen hade vi cirka 3500 i publik. Det är vi nöjda med. Tyvärr så […]