Traditionell ”ockupation” av Konsthallen
Det är nu 30 år sen Roy Evertsens målarskola ställde ut för första gången i Konsthallen. Då talade rubrikerna i en kvällstidning om att konstelever ”ockuperade” hallen. Sedan dess har mycket vatten flutit förbi i vallgraven och helgens utställning är i det närmaste att betrakta som tradition.– Då ansågs det inte fint nog att elever […]














































