Axeltofta blir ett naturområde när kolonierna rivs

Utanför Rådhuset att hade främst kolonister från Axeltofta men även en och annan Landskronabo återigen slutit upp för att demonstrera mot vad man anser vara en ”skövling av koloniområdet”.  Inne i fullmäktigesalen var det en strid ström av ledamöter som äntrade talarstolen.  Först ut var det socialdemokratiska oppositionsrådet Fatmir Azemi som inte ansåg att det […]

Ett steg närmare ett naturområde i Axeltofta

POLITIK. Detaljplanen för marken som idag består av Axeltofta koloniområde kommer inom kort att ändras från koloniträdgårdsändamål till naturändamål. Det står klart efter torsdagens kommunstyrelsemöte.