Jan Sigurd jazzar i Eslöv

Författaren, kompositören, artisten och Venbon Jan Sigurd kommer att framföra chanson-jazz och svensk jazz i Monica Zetterlundtraditionen på Galleri M i Eslöv fredagen den 14 oktober. Vid sin sida har han Anna Pauline Andersson samt tre ess på trummor, bas och ackordeon.

BoIS fick en pinne mot Öster på bortaplan

BoIS fick med sig en poäng från Växjö då de mötte Öster på Visma Arena inför 2 615 åskådare på lördagen. Matchen slutade 0-0 och mest nöjda med detta får BoIS anses vara då de fick Erik Hedenquist utvisad med drygt tio minuter kvar av ordinarie tid. BoIS hade dock matchens absolut bästa målchans.

Kvinna omkommen i olycka

UPPDATERAD 11.13. En allvarlig trafikolycka med dödlig utgång inträffade på väg 110 i Saxtorp strax efter klockan 8.30 på lördagsmorgonen.

Fatmir Azemis Facebook är kapat

Naturligtvis ringde redaktionen upp politikern som genast sade att hans Facebook konto med Messenger blivit kapat.– Jag upptänkte det vid 10-tiden i morse. Då ringde en fastighetsskötare till mig och frågade vad jag skickat, säger Fatmir Azemi och suckar djupt. Sedan dess har han försökt att rätta till problemen samtidigt som han svarar på åtskilliga […]

Dödsolyckorna på E6 ökar

De senaste fem åren har det inträffat sex dödsolyckor på E6 mellan Helsingborg och Malmö. Hela fyra av dessa har inträffat i år, uppger SVT som bland annat talat med Ted Svedenborn, styrkeledare vid räddningstjänsten i Landskrona.

Debutdeckare rusade upp på topplista

Den 4 augusti skrev i om Landskronafödde Tina Urtel och hennes debutdeckare Flickan i vallgraven. Och nu har den släppts som ljudbok. Faktum är att boken rusade upp på Storytels topp 20-lista.

Pilotprojekt ska öka tryggheten för brottsoffer

I våras inleddes ett pilotprojekt i lokalpolisområde Landskrona. Syftet är att på ett bättre sätt omhänderta brottsoffer i samband med våld i nära relation och i synnerhet gäller det de som fått igenom ett kontaktförbud.

Tankade privat för 26 000 med företagskort

Ett företag med avdelningar i Landskrona och Helsingborg har polisanmält att någon använt sig av ett av deras kontokort på bensinstationer. Sammanlagt har det tankats för 26 000 kronor på kortet.

Lyckad insamling till världens barn fortsätter

Cirka 37 000 kronor. Så mycket har Cityidrott samlat in fram till torsdag förmiddag.– Det har varit väldigt lyckat. Vi räknade till att cirka 400 landskronabor slöt upp på Kasernplan och många var det som la en peng i våra bössor eller swishade en slant, säger Jonny Karlsson på Cityidrott. Farah Abadi är ju som bekant […]