Dricksvattnet i Örja Kyrkby

Från och med idag kan man åter använda vattnet i kranarna i Örja Kyrkby utan att koka det då det åter är tjänligt meddelar Miljöförvaltningen och Tekniska verken i ett pressmeddelande.
Vad som orsakat föroreningarna framgåt inte av pressmeddelandet. Det var i måndags man gick ut och varnade för bakterier i dricksvattnet.

Av: Redaktionen
© Landskrona Direkt

UPP

 

Till arkivet