
Foto: Anders Hansson.
Vi noterar att Max Pålsson från Landskrona Motorklubb åter tävlat internationellt.
Den gångna helgen deltog han i en EM-deltävling i motocross i belgiska Lommel. Åter körde Landskronaföraren in på en pallplats.
Nyligen körde Max Pålsson till sig en sammanlagd tredjeplats vid en EM-deltävling i motocross i Italien och bedriften upprepade sig i Belgien.
– Dagen började bra. Jag var tvåa på träningen och trea på kvalet, berättar han.
I det första heatet fick Max Pålsson en bra start men gjorde ett misstag i första kurvan och gick nästan omkull. Men med två kurvor kvar till målgång var han uppe på en bronsplats, en plats han höll in i mål. I andra heatet blev han trea och sammanlagt slutade Max Pålsson åter trea i en EM-deltävling.
Banan i Lommel är en tung och hålig sandbana precis som Saxtorp. Nästa deltävling avgörs på samma bana.














































