Sångfågel på tapeten

Louise Östberg ställer ut på Seglarpaviljongen.
Louise Östberg ställer ut på Seglarpaviljongen.
Louise Östberg ställer ut på Seglarpaviljongen.
Louise Östberg ställer ut på Seglarpaviljongen.

Det bor en kreativ själ i Louise Östberg.
Sprungen ur en riktig musikfamilj, där bröderna Mats och Olle tidigt gjort sig kända och där brorsonen Johan har musiken som levebröd har Louise Östberg på sistone tagit allt större plats på de lokala scenerna. Nu ska hon även ta plats på väggarna.
–  Jag började måla i februari och trodde väl aldrig att det skulle gå så här bra, säger hon med ett brett leende.

På fredag den 2 september är det dags för hennes allra första utställning. Det är krögaren Jonas Swärd på Seglarpaviljongen som upplåtit sina väggar åt den nykläckta konstnären.
– Jag får erkänna att jag är imponerad av hur bra hon målar. Hon är trots allt nybörjaren i klassen.

Klockan 17 invigs utställningen och Louise Östberg tar med sin vän, musikern Johan Nilsson
och tillsammans utgör de duon Twicetime som kommer att spela i samband med vernissagen.
Det är väl inte alldeles vanligt att man får se konstnären samtidigt vara artist vid den egna invigningen, funderar Louise Östberg och hälsar alla konst- och musikintresserade hjärtligt välkomna.

Louise Östberg senaste alster är en avporträtterad rönn som det ser ut alldeles nu.
Louise Östberg senaste alster är en avporträtterad rönn som det ser ut alldeles nu.
Solnedgång över sundet.
Solnedgång över sundet.

 

Till arkivet