
Som vi tidigare berättat är Glumslövs kyrka även i år en så kallad ”Vägkyrka”. Fram till och med fredag håller kyrkan öppet vardagar 13-18. I samband med torsdagens vägkyrkoandakt deltog John Bertryd på altviolin.
– Eftersom vår lilla by alltjämt försöker uppmärksamma kampen mot barndiabetes fick naturligtvis vår unge violinist John Bertryd maskoten igelkotten att också ha med sig när han tillsammans med kören framträder i Peterskyrkan i Rom i höst, säger Lennart Pettersson från Kvistofta församling.
Även nu på torsdag klockan 14 finns det en ny chans att höra John Bertryd i Glumslövs kyrka.














































