Imorgon, den 2 juli, är det dags för nästa fotograf att ställa ut i baren på Pumphuset i Borstahusen. Helena Weidmar-Green är född 1971 i Helsingborg men bor numera med sin familj i Tågarp.
Sedan hon var barn har hon älskat att fotografera och favoritmotiven har varit blommor och natur.
– När jag köpte min första digitala systemkamera så föll plötsligt alla pusselbitar på plats. Äntligen förstod jag varför jag sett motiv överallt, säger hon.
I dag driver Helena Weidmar-Green ”hgfoto – Ett minne för livet” och fotograferar alltifrån bröllop och barn till djur och konserter.
I utställningen på Pumphuset har hon valt att fokusera på natur och människor. Helena Weidmar-Greens bilder visas från den 2 juli till den 16 augusti.














































