Glumslövs Byalag meddelar att man förlängt ansökningstiden för sökande till Musikfondsstipendiet Guld Klaven.
– I år delas det ut av fullmäktiges ordförande, Gunlög Stenfelt och
utdelningen sker på Glumslövsdagen som i år infaller den 19:e september, säger Lennart Pettersson, ordförande i byalaget.
Utdelning sker under högtidliga former på en galakväll på Örenäs Slott. Stipendiet är på 1000 kronor och samt en tavla av den erkände konstnären och glumslövsbon Magnus Larsson.
– Den som söker ska vara under 18 år och antingen bo i Glumslöv eller ha anknytning till byn och ha en önskan om att förkovra sitt musikintresse. Senast den 31:a juli vill vi ha en ansökningarna inne via e-post till info@glumslovsbyalag.se
En audition kommer sedan att äga rum i augusti och en juryn bestående av Bosse Nilsson från Melody Music, organisten Petra Hessung från Kvistofta Församling samt Olof Pankko , Michael Herbing och Lennart Pettersson från byalagets styrelse kommer att utse årets stipendiat.














































