På Landskrona Direkts insändarsida Planket och på Facebook har synpunkter framförts om att kommunen snarast bör uppföra ett kallbadhus.
Det var i december 2013 som stormen Sven slet bort landets äldsta kallbadhus och sedan dess har endast några vrakdelar påmint om dess existens i hamninloppet.
Nu har Doppingarna, det vill säga föreningen som drivit kallbadhuset, fått klartecken från länsstyrelsen för det bygglov som man ansökt om men som den närliggande bostadsrättsföreningen överklagade.
I avvaktan på ett nytt kallbadhus upprustas nu badbryggan och igår ställdes två bodar på plats som nu ska renoveras och målas vita av medlemmarna i föreningen.
Till dess får Landskronas nya skyline beundras i läckert himmelsblått.














































