Häljarpspågen Filip Lennström gjorde sin U17 landslagsdebut mot svåraste möjliga motstånd i en fyrnationsturnering i ryska Novogorsk nyligen.
Den tidigare Lejonetspelaren registrerades för ett mål under turneringen och användes flitigt i både powerplay och boxplay.
17-åringen började sin hockeykarriär i Lejonets Hockeyskola och spelade i klubben upp till J20 innan Malmö Redhawks lockade över honom. Där vann han U16 SM-guld under 2013/2014 samt spel i TV- pucken för Skånelagen.
Under årets säsong har Malmö kvalificerats sig till SM-slutspel i både J18 Elit och J20 SuperElit, där Filip Lennström fått förtroende och speltid i båda lagen under säsongen.
Landslagsdebuten kröner en fin säsong där fyrnationsturneringen ska ses som en bra uppladdning inför J18 VM 2015/2016. För motståndet stod värdlandet Ryssland samt Finland och Tjeckien, där ryssarna lyckades vinna turneringen efter övertygande spel.














































