En glad nyhet för alla skateboardintresserade är att Betongcupen gör ett gästspel på Lagunen i sommar.
Betongcupen är en nationell skateboardserie i betongparker och den 4 juli tar man Sveriges bästa skejtare, både killar och tjejer med sig till Landskrona och bjuder utöver häftiga tävlingar på livemusik.
– Nya skateboardanläggningen i Landskrona ser mycket bra ut och kommer locka många deltagare, säger John Magnusson från Betongcupens organisation.
Arrangemanget är gratis för både deltagare och publik och beräknas pågå mellan klockan 13-18 den 4 juli. Arrangemanget görs i samarbete mellan Föreningen Bryggeriet i Malmö, Landskrona skateboardförening och Landskrona stad.














































