Vårens ankomst firas traditionsenligt i Landskrona på Valborgsmässoafton. Firandet börjar på Rådhustorget klockan 19.30 med sång av Landskrona Allmänna Sångförenings Manskör och ÖV’s manskör och musik av Landskrona Wood’n Brass (före detta Landskrona Ungdomsorkester). Sedan blir det marsch till stranden tillsammans med Landskrona Wood ’n Brass
På stranden utkämpas kampen mellan Sommargreven och Vintergreven med hjälp av Landskrona Ridklubb och Valborgsleden tänds av Landskrona Kyrkliga Scoutkår.
Valborgstalare i år är Sergio Garay – Kommunchef och nyinflyttad Landskronabo. Han berättar om sin första vår i Landskrona.
Av: Redaktionen
© Landskrona Direkt














































