Ett brott som ökat kraftigt de senaste åren är personrånen. Men det är inte pengar som folk rånas på – det är deras mobiltelefoner som lockar. Många av de som rånats är ungdomarna. För att motverka detta erbjuder nu kommunen samtliga elever i Landskrona att kostnadsfritt registrera sina mobiltelefoner.
– Konceptet går ut på att göra mobiltelefonen obrukbar och värdelös om man skulle få sin mobiltelefon stulen, säger Annika Wågsäter på Brottsförebyggande rådet.
Av: Redaktionen
© Landskrona Direkt














































