Vårens föreläsningar som arrangerades av Vuxenutbildningen och Stadsbiblioteket blev en succé. Så mycket folk kom att man efter ett möte förra veckan beslöt sig bilda en föreläsningsförening.
”Det blev ett välbesökt möte. Det var inte heller några svårigheter att få intresserade att åta sig styrelseuppdrag vilket annars brukar tillhöra ovanligheterna, säger Rose-Marie Bergman.
Följande personer ingår i den interimistiska styrelsen:
Lars Timner, Ulf Nerhult, Lena Johansson, Marita Larsson, Jan Nilsson och Marianne Malmqvist
På mötet beslutades också att en ny föreläsningsserie ska dras igång till hösten.
Av: Redaktionen
© Landskrona Direkt














































