En boende på Stora Strandgatan hörde hur grannens brandlarm tjöt på torsdagseftermiddagen. Då hon gick ner och ringde på öppnade damen som bor i den aktuella lägenheten men hon ville inte lämna bostaden. Grannen ringde då räddningstjänst som snabbt var på plats och fick ut damen. Väl inne kunde man konstatera att någonting, troligtvis papper, fattat eld i en elektrisk apparat.
Under natten till fredag var det dags att rycka ut igen för brandkåren. Denna gång kom larmet från ett serviceboende på Väster. Enligt anmälan ska en man ha legat och rökt i sin säng och tappat en fimp på en tidning som låg på golvet sidan om sängen. Spridningsrisken var stor och därför är det senare fallet anmält som allmänfarlig vårdslöshet.
Av: Redaktionen
© Landskrona Direkt














































