Från och med i höst finns det möjlighet att ha simning på schemat på gymnasiet. Landskrona Simsällskap uppger på sin hemsida att det nu är helt klart att Simgymnasium startar hösten 2005 i Landskrona. På ett idrottsgymnasium ges möjlighet att under minst tre timmar i veckan, på schemalagd skoltid tid, träna utan att eleven för den sakens skull behöver försaka sina studier.
Av: Redaktionen
© Landskrona Direkt














































