I morse gick ett sprinklerlarm på Gallerian i centrala Landkrona. När brandkåren kom till platsen kunde man konstatera att det inte brann någonstans.
– Vi har en teori om att det är det myckna smältvattnet ute som har gjort att trycket blivit för stort och därmed utlöst larmet, säger Ulf Nilsson på räddningstjänst.
Brandmännen var dock ute och släckte en riktig brand i natt. Det var vid 4-tiden som de åkte ut vid Norra Möinge och släckte en helt övertänd bil som stod på ett fält. Enligt polisen var bilen stulen.
Av: Redaktionen
© Landskrona Direkt














































