Igår spelade hockeylaget Lejonet seriefinal mot Karlskrona på bortais. Matchen spelades inför 602 betalande och var mycket jämn. Landskronalaget visade upp en härlig inställning men föll trots detta med uddamålet, 2-1. – Matchen var så jämn som resultatet visar med undantag av att vi hade fler utvisningar än KHK, säger Lejonets assisterande tränare Torbjörn Torpling och fortsätter, – En härlig laginsats men vi räckte inte ända fram denna kväll. En poäng hade nog varit rättvist. Niklas Ohlsson i målet gör en kanonmatch och blev också matchens lirare i Lejonet. Nästa match spelas på hemmais. Det är Lund som kommer till ishallen på söndag. Matchen börjar klockan 17.00 Resultat: 2-1 (1-1,1-0, 0-0) Målgörare: Magnus Hermansson Skott:54-24 Utvisningar: Karlskrona 5 x 2 min Lejonet 13 x 2 min 1 x 10 min














































