Anlagd brand på Videomix

Klockan 01.31 på julaftonens morgon fick brandkåren i Landskrona larm om att det brann på Videomix på Eriksgatan. Väl på plats kunde man konstatera att det brann kraftigt i en inlämningslåda vid dörren till lokalen samt att hela butiken var rökfylld. Ett fönster krossades och brandmännen tog sig in och släckte branden. – Det har påträffats en lättantändlig vätska och vi utgår från att någon har tänt på, säger brandmästare Pavo Frick och fortsätter, – Vi hade tur som blev larmade i så pass god tid. Det var en förbipasserande som upptäckte branden. Hade vi kommit fem minuter senare så hade förmodligen hela lokalen brunnit ut.

Till arkivet