Landskrona atletklubb ställde upp med tre lyftare vid lördagens Svenska U23- mästerskap i tyngdlyftning i Klippan. Tyngdlyftarna från Landskrona fick med sig fem medaljer hem.
Marcus Ahl, som varit på träningsläger hos Sveriges bästa lyftare i Karlstad i veckan, visade gryende form och bra teknik. Marcus inledde med att ta 100 kg i ryck och klarade även lätt 125 kg i stöt. Lite känning i handleden gjorde att Marcus avstod fler stötar. Hans resultat räckte ändå lätt till guld i ryck, stöt och sammanlagt, samt dessutom klubbrekord i klass 105kg.
Daniel Persson tog brons i ryck och sammanlagt i klass 85 kg. Han klarade 65 kg i ryck och 85 kg i stöt.
Madelene Jensen hade en hård kamp med bland annat två tjejer från Trelleborg. Hon lyckades slå den ena Trelleborgskan men fick se sig hårfint frånlyft av den andre. Madde slutade som fyra i klassen +63kg.
Allsvenska serien
Nästa tävling går lördagen den 4 september klockan 11.00 i Landskrona Idrottshall. Då får Landskrona besök av Helsingborgs duktiga damlag och av Trelleborgs duktiga herr och damlag.
Inrapporterat av Patrik Helgesson, ordförande i Landskrona AK
© Landskrona Direkt














































