Vid åttatiden i går morse inträffade en trafikolycka alldeles efter påfarten till motorvägen i vid trafikplats Landskrona södra. En personbil stötte emot en lastbil som i sin tur stötte emot en annan personbil. Bägge personbilarna fångades upp av vajern som delar av motorvägenss körbanor.
Av de fyra personerna som befann sig i bilarna fick tre åka ambulans till Lunds lasarett med smärtor i nacke och rygg. Skadorna är dock inte allvarliga. Lastbilen och dess förare klarade sig utan större skador.
Olyckan och påföljande undanrensning medförde att motorvägen i norrgående riktning stängdes av i cirka 45 minuter, något som gjorde att långa köer bildades.














































