Igår upptäckte en boende på Kavaljersgården i Landskrona att det brann hos en granne. Genom sitt köksfönster kunde hon se att en eldsvåda brutit ut i köket. Hon kallade då på en annan granne som hade en pulversläckare hemma och köksfönstret slogs in för att branden skulle kunna släckas. Enligt Mats Olsson på räddningstjänsten var spridningsrisken stor.
Anledningen till branden var ett kvarglömt stearinljus.
Redaktionen
© Landskrona Direkt














































