Årsmöte hos pistolklubben

Landskrona Pistolklubb avhöll årsmöte i slutet av februari i Plantans utmärkta lokaler med drygt 30 medlemmar närvarande. Klubben hade vid årsskiftet 156 medlemmar.

Ordföranden Björn Svensson hälsade alla medlemmar välkomna och valdes att leda mötet.

Den nya styrelsen har följande utseende:
Ordförande Björn Svensson, sekreterare Björn Persson, kassör Leif Kulander, Lotta Wahér, Göran Andersson och Ulf Lundgren samt suppleanterna Sten-Åke Faxemo, Willard Westerlund och Lars Hansson. Det blev omval på revisorerna Jan E. Swenson och Lars Truedsson.
Till valberedning utsågs Carl-Albert Loord, Uffe Tholander och Raivo Wahér.

Vid de sedvanliga förhandlingarna godkände mötet styrelsens förvaltning och beviljade ansvarsfrihet för 2008 års förvaltning. Klubbens medlemsavgifter kommer att öka med 40 kr för aktiva seniorer och 20 kr för juniorer för 2010.

Klubben arrangerade under året 27 interna tävlingar och en kretsfältskjutning samt en kretsbantävling. Många medlemmar deltar även i andra kretstävlingar, SM, SSM, Hemortens banor, uppfyller fordringarna för medaljer samt deltar i serieskjutningar. A-laget blev trea i sin serie och B- resp C-lagen fyra i sina serier. Priser för dessa aktiviteter delades ut under applåder.

Göran Andersson tilldelades klubbens förtjänstmedalj i silver.

Årets skytt blev Per Engström i kamp med Leif Andersson och Irene Svensson. Per blev även klubbmästare i fält, banskjutning resp sportpistol. Per fick en inteckning i vandringspriset och en miniatyr som minne. Egon Rönne blev bäst på svartkrutsvapen.

Efter mötet samlades deltagarna till landgång och kaka under gemytliga former, allt enligt Leif Kulanders utmärkta rapport till redaktionen.